Friday 20 December 2013

Vitamin Shaklee Untuk rawatan Sakit Sendi

Assalamualaikum w.b.t

Cabaran Hari Pertama- Sakit Sendi

Apa yang saya akan kupas hari ni..
  • Apa itu Sendi? 
  • Apa punca sakit sendi @ lebih mudah kita sebut sakit lutut? Common menyerang  orang-orang yang berusia.
  • Cara Rawatan.

Apa itu Sendi?


Ini la Gambarajah Sendi Kita
 Ni gambar sendi kita. Sendi ada pada siku, lutut dan lain2 tempat yang boleh digerakkan dan dibengkokkan. Sendi membantu kita menggerakkan lutut, siku, dan jari jemari. Sendi menyambungkan antara 2 tulang. Ia terdiri daripada Tulang rawan, tendon, ligamen dan bendalir Sinovia.


Apa punca sakit sendi@ paling common terjadi Sakit lutut?

Sakit lutut @ sendi berlaku bila Bendalir Sinovia yang bertindak sebagai pelincir berkurangan dan tulang rawan (kusyen) bergesel antara satu sama lain dan menjadi haus. Bendalir Sinovia ni akan berkurang selari dengan penambahan usia. Ia sering kali terjadi kerana kecederaan sukan.

Rawatan Sakit Sendi@sakit lutut


Kalau ikut rawatan kesihatan moden, masalah ni hanya diatasi dengan pembedahan. Paling common kalau pergi klinik, doktor bagi ubat tahan sakit.

Secara semulajadi, kita boleh mengantikan bendalir dan tulang rawan dengan mengambil makanan tambahan @ vitamin yang boleh menggalakkan pertumbuhan semula tulang rawan dan bendalir sinovia tu.

Antara supplement Shaklee untuk sakit lutut ialah, Ostematrix, Advance Joint Health Tablet, Omega Guard dan Shaklee Collagen Powder

  • Advance Joint Health Tablet-
    •  AJHT juga bertindak menyokong keselesaan sendi,memelihara tisu penyambung yang sihat dan meningkatkan kesan kusyen. Ia mengandungi ekstrak jagung yang bertindak untuk membina tulang rawan dan bendalir sinovia dan juga Boswellia yang merupakan anti radang semula jadi.
  •  Omega Guard
    • Omega 3 dalam Omega Guard boleh mencegah kemusnahan enzim yang membentuk tisu rawan. Ia juga merupakan anti radang semulajadi yang memelihara sendi dari kehausan.
  • Ostematrik
    • Sinonim dengan tulang dan gigi. Mengandungi kalsium yang menguatkan tulang dan gigi. Kekurangan kalsium menyumbang kepada masalah sendi dan tulang. Yang unik nya Ostematrik  ia mengandungi magnesium yang juga menyelesaikan masalah sembelit dan sebagai pemangkin penyerapan kalsium yang sempurna.


  • Collagen Powder
    • Collagen  membantu mengekalkan kepadatan tulang rawan yang berkurangan sejajar dengan peningkatan usia. Tulang Rawan kita terdiri daripada collagen. Semakin kita berusia, kolagen dalam badan semakin berkurang dan badan tidak mampu untuk top up kolagen dalam tulang rawan.Kolagen tambahan diperlukan untuk mengekalkan tulang rawan yang sihat. 


Untuk memelihara kesihatan sendi yang baik anda boleh mengamalkan vitamin-vitamin ini, semua @sebahagian pun sudah mencukupi. Tapi untuk maklumat lanjut anda perlu berhubung dengan saya untuk konsultasi percuma.

Sila hubungi saya

NURUL AIN ROSLAN 
SID#919305
whatsapp shj 0164115145
sms 0162385145
klik di nama untuk cari saya di facebook







No comments:

Post a Comment

Sila Tinggalkan Komen dan Cadangan Anda